اين خيلی مقام است که خدابا کُن رحمانی میتواند
عالم را زير و رو کند و عالم بسازد و عالم را نابود
کند، اما وقتی به خلقت انسان میرسد،
میفرمايد: «فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ».
آفرين بر خدا و اين خلقتش.
اين آفرين برای آدمی نيست که بيايد و
هفتاد هشتاد سال فقط بخورد و بياشامد و بخوابد.
اميرالمؤمنين«سلاماللهعليه» در جملهای که
منسوب به ایشان است، میفرمايند:
«مَن کانَ هَمّهُ بَطنُه فَقيمَتُه ما يَخرُجُ مِن بَطنِه»
کسی که هم و غمّش شکم و شهوت باشد
و هم و غمش اين دنيا باشد، قيمتش نيز همانست
که از شکم بيرون میآيد.
بنابراين حرکت ارزش دارد و توقف ممنوع است.
از اين عالم ناسوت حرکت کن و به عالم ملکوت
برس و ملائکه افتخار نوکری تو را دارند.
اين ملائکه، ملائکۀ مقرّب خدا هستند.
«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ»
آیت الله مظاهری
کج دار و مریز...
ما را در سایت کج دار و مریز دنبال میکنید
برچسب: من جدا گریه کنان ابر جدا یار جدا, نویسنده: بازدید: 72